AKTUÁLIS


Lezárulhat a Laposa-névvita

Evidencia lenne azt gondolni, hogy a saját márkanév használata minden körülmények között az azt létrehozó céget illeti meg. Ám vannak érdekes esetek, amilyen a badacsonyi Laposa családé is volt. A Kúria most végérvényesen elutasította a Bazaltbor-Badacsony Kft. „Laposa Badacsony" védjegybejelentését.
Írta: Borigo


A Badacsonyi borvidéken dolgozó családi vállalkozást 1992-ben alapította dr. Laposa József tájépítész és borász. A cég reputációja folyamatosan emelkedett, köszönhetően a hazai és a külföldi borversenyen elért eredményeknek, és a fogyasztók egyre szélesebb körű elégedettségének. 2008-ban Laposáék közös céget alapítottak Póczik Péter nagyvállalkozóval, és az új vállalkozást Bazaltbor-Badacsony Szolgáltató Kft.-re keresztelték, de az alapítás után nem sokkal útjaik mégis elváltak.

A Laposa márkanevet ennek ellenére továbbra is használó, (egyúttal a „Laposa Badacsony" ábrás védjegybejelentéssel élő) Bazaltbor-Badacsony Szolgáltató Kft. munkájában a család ezt követően semmilyen módon nem vett részt, így a 2011-es évjáratú borok elkészültében sem volt már szerepük. A birtok vezetője, Laposa Bence ezzel egy időben ugyan visszavonta a Laposa márkanév használatára vonatkozó szóbeli engedélyt, ám annak használatával kapcsolatban többéves jogvita alakult ki.

Új fejlemény az ügyben, hogy a Kúria a közelmúltban megszületett határozatával a Bazaltbor-Badacsony Szolgáltató Kft. „Laposa Badacsony" ábrás védjegybejelentését végérvényesen elutasította. Az elutasítás oka, hogy a védjegybejelentés sértette dr. Laposa József névviseléséhez fűződő jogát. A Kúria indokolásából kiderül, hogy a Laposa családi név és a Laposa kereskedelmi név nem vált el egymástól, így a név használatára, illetve annak engedélyezésére továbbra is kizárólag a Laposa család jogosult. További fontos adalék, hogy a Laposa család tagjai által indított külön perben az első fokú bíróság – nem jogerősen – eltiltotta a Bazaltbor-Badacsony Szolgáltató Kft.-t a „Laposa” megjelölés használatától.

A Laposa család a fentiek fényében bízik abban, hogy a jövőben a már jól ismert márkanevük alatt kizárólag a családi tulajdonban lévő borászati vállalkozásuk borai kerülnek majd kereskedelembe.

A Laposa Birtok alapvetően tradicionális, helyi szőlőfajtákkal foglalkozik, amelyek a vulkanikus eredetű tanúhegyek legjobb területein teremnek. Évente összesen 200 ezer palack Olaszrizling, Rajnai rizling, Szürkebarát, Kéknyelű, Furmint és Juhfark készül pincéjükben. Boraik intenzitását és tisztaságát korszerű technológiák alkalmazása adja. A borkészítésnél könnyedségre, egyúttal komplexitásra törekednek.

Fontosnak tartjuk, hogy Badacsonyt és a Badacsonyi borvidéket megismertessük a világgal. Helyben szeretnénk közösséget építeni, átörökíthető értékeket teremteni, időtálló beruházásokat létrehozni és hosszú távú szemléletet kialakítani – gazdasági szempontból is. Olyan, kisléptékű, fenntartható fejlődésre törekszünk, amely összhangban van a természet ritmusával. Fontos célunk, hogy igazi életpályamodellt biztosítsunk a helyi fiatalok számára, megmutatva azt, hogy vidéken is lehet boldogulni" – mondja dr. Laposa József.


« Vissza az előző oldalra

BORIGO ONLINE - Minden jog fenntartva 2021
AKTUÁLIS


Lezárulhat a Laposa-névvita

Evidencia lenne azt gondolni, hogy a saját márkanév használata minden körülmények között az azt létrehozó céget illeti meg. Ám vannak érdekes esetek, amilyen a badacsonyi Laposa családé is volt. A Kúria most végérvényesen elutasította a Bazaltbor-Badacsony Kft. „Laposa Badacsony" védjegybejelentését.
Írta: Borigo


A Badacsonyi borvidéken dolgozó családi vállalkozást 1992-ben alapította dr. Laposa József tájépítész és borász. A cég reputációja folyamatosan emelkedett, köszönhetően a hazai és a külföldi borversenyen elért eredményeknek, és a fogyasztók egyre szélesebb körű elégedettségének. 2008-ban Laposáék közös céget alapítottak Póczik Péter nagyvállalkozóval, és az új vállalkozást Bazaltbor-Badacsony Szolgáltató Kft.-re keresztelték, de az alapítás után nem sokkal útjaik mégis elváltak.

A Laposa márkanevet ennek ellenére továbbra is használó, (egyúttal a „Laposa Badacsony" ábrás védjegybejelentéssel élő) Bazaltbor-Badacsony Szolgáltató Kft. munkájában a család ezt követően semmilyen módon nem vett részt, így a 2011-es évjáratú borok elkészültében sem volt már szerepük. A birtok vezetője, Laposa Bence ezzel egy időben ugyan visszavonta a Laposa márkanév használatára vonatkozó szóbeli engedélyt, ám annak használatával kapcsolatban többéves jogvita alakult ki.

Új fejlemény az ügyben, hogy a Kúria a közelmúltban megszületett határozatával a Bazaltbor-Badacsony Szolgáltató Kft. „Laposa Badacsony" ábrás védjegybejelentését végérvényesen elutasította. Az elutasítás oka, hogy a védjegybejelentés sértette dr. Laposa József névviseléséhez fűződő jogát. A Kúria indokolásából kiderül, hogy a Laposa családi név és a Laposa kereskedelmi név nem vált el egymástól, így a név használatára, illetve annak engedélyezésére továbbra is kizárólag a Laposa család jogosult. További fontos adalék, hogy a Laposa család tagjai által indított külön perben az első fokú bíróság – nem jogerősen – eltiltotta a Bazaltbor-Badacsony Szolgáltató Kft.-t a „Laposa” megjelölés használatától.

A Laposa család a fentiek fényében bízik abban, hogy a jövőben a már jól ismert márkanevük alatt kizárólag a családi tulajdonban lévő borászati vállalkozásuk borai kerülnek majd kereskedelembe.

A Laposa Birtok alapvetően tradicionális, helyi szőlőfajtákkal foglalkozik, amelyek a vulkanikus eredetű tanúhegyek legjobb területein teremnek. Évente összesen 200 ezer palack Olaszrizling, Rajnai rizling, Szürkebarát, Kéknyelű, Furmint és Juhfark készül pincéjükben. Boraik intenzitását és tisztaságát korszerű technológiák alkalmazása adja. A borkészítésnél könnyedségre, egyúttal komplexitásra törekednek.

Fontosnak tartjuk, hogy Badacsonyt és a Badacsonyi borvidéket megismertessük a világgal. Helyben szeretnénk közösséget építeni, átörökíthető értékeket teremteni, időtálló beruházásokat létrehozni és hosszú távú szemléletet kialakítani – gazdasági szempontból is. Olyan, kisléptékű, fenntartható fejlődésre törekszünk, amely összhangban van a természet ritmusával. Fontos célunk, hogy igazi életpályamodellt biztosítsunk a helyi fiatalok számára, megmutatva azt, hogy vidéken is lehet boldogulni" – mondja dr. Laposa József.


« Vissza az előző oldalra