A Mesterpálinkák tulajdonosa, Jónás József elmondta, a pálinka az egyik olyan nemzeti értékként számon tartott termékünk, amelyet csak részben érintett a gazdasági válság. Noha a recesszió hatása csak kis mértékben érezhető az értékesítésben - még mindig magasabbak az értékesítési adatok az előző évinél -, ám az állam pálinkára szánt marketingkerete egyharmadára csökkent az idén, júliusban nőtt az ÁFA és 10 százalékkal a jövedéki adó.
Ez pedig megjelent a pálinka árában, már-már kritikusan magas lett a pálinka ára. A Pálinka Péntek kitalálója úgy véli, a főzdéknek, a vendéglátóiparnak most önmérsékletet kellene tanúsítani és nem emelni az árakat, legalábbis nem nagy mértékben, vagy pedig vendégcsalogató akciókat indítani. Ezért született meg, nem titkoltan a Torkos csütörtök sikerére apellálva, a Pálinka Péntek ötlete.
Jónás József reméli, hogy az akcióhoz csatlakoznak a pálinka-szakkereskedések, valamint azok a vandéglátók, akik széles pálinkaválasztékkal várják vendégeiket. És persze bízik abban is, hogy a Pálinka Pénteket támogatják a pálinkás érdekképviseleti szervezetek, a Pálinka Nemzeti Tanács és a Magyar Turizmus Zrt. is.