AKTUÁLIS


A Facebook beszáll a borbizniszbe

Egy új online bolt alkalmazáson keresztül arra ösztönzi a közösségi portál az amerikai felhasználókat, hogy küldjenek ajándékot az ismerőseiknek, többek között bort is.


Az applikáció iPhone-ra és Androidra letölthető, de tapasztalati úton viszonylag gyorsan kiderítettük, hogy Magyarországról nem elérhető. (Gyft néven fut a dolog.) Ennek az lehet az oka, hogy egyelőre kizárólag az USA-ban működik a rendszer, a borzasztóan bonyolult kereskedelmi és jövedéki törvények miatt.

Mindenesetre az amerikai borászatok lelkesek, Dwight Harrington, a Blackbird Vineyards igazgatója például azt nyilatkozta, hogy a rendszer igazán jól működik, és kívácsian várják, hogy hová fejlődhet ez a kereskedelmi csatorna.

A rendszert már használó borászatok közül a legismertebb talán a Robert Mondavi nevével fémjelzett birtok, de találunk köztük egészen kicsiket is, mint a Titus Vineyards, ahol évente kevesebb mint 10.000 palack bort készítenek. A közösségi média hatalmas lehetőség a borkereskedelemben, és mi lenne erre alkalmasabb felület, mint a Facebook? - tette fel a költői kérdést az utóbbi borászat kereskedelmi igazgatója, Christophe Smith.



Az árak 15 és 100 USD között változnak, kiszállítási díj nélkül. A dolog úgy működik, hogy az ajándékozott kap egy e-mailt arról, hogy valaki ajándékot szeretne küldeni neki. Ha elfogadja ezt és megadja a postacímét a Facebookon, napokon belül házhoz viszik neki a bort.

A Blackbird Vineyards már most napi három-négy megrendelést kap, esetenként 1-3 palackra. Ugyanakkor azt is elismerik, hogy a vállalati szegmensben, ahonnan a leginkább várható a 15 dollárnál magasabb árú borok rendelése, a vártnál egyelőre alacsonyabbak az eladási számok.

A Blackbird amúgy eredetileg az Amazon.com-on szerette volna felfuttatni az online kereskedelmét, de végül visszakoztak, miután a portál leakciózta a boraikat. Ezzel szemben a Facebook az ajánlott kiskereskedelmi áron adja a borokat, így nem hozza kellemetlen helyzetbe a termelőket.


« Vissza az előző oldalra

BORIGO ONLINE - Minden jog fenntartva 2021
AKTUÁLIS


A Facebook beszáll a borbizniszbe

Egy új online bolt alkalmazáson keresztül arra ösztönzi a közösségi portál az amerikai felhasználókat, hogy küldjenek ajándékot az ismerőseiknek, többek között bort is.


Az applikáció iPhone-ra és Androidra letölthető, de tapasztalati úton viszonylag gyorsan kiderítettük, hogy Magyarországról nem elérhető. (Gyft néven fut a dolog.) Ennek az lehet az oka, hogy egyelőre kizárólag az USA-ban működik a rendszer, a borzasztóan bonyolult kereskedelmi és jövedéki törvények miatt.

Mindenesetre az amerikai borászatok lelkesek, Dwight Harrington, a Blackbird Vineyards igazgatója például azt nyilatkozta, hogy a rendszer igazán jól működik, és kívácsian várják, hogy hová fejlődhet ez a kereskedelmi csatorna.

A rendszert már használó borászatok közül a legismertebb talán a Robert Mondavi nevével fémjelzett birtok, de találunk köztük egészen kicsiket is, mint a Titus Vineyards, ahol évente kevesebb mint 10.000 palack bort készítenek. A közösségi média hatalmas lehetőség a borkereskedelemben, és mi lenne erre alkalmasabb felület, mint a Facebook? - tette fel a költői kérdést az utóbbi borászat kereskedelmi igazgatója, Christophe Smith.



Az árak 15 és 100 USD között változnak, kiszállítási díj nélkül. A dolog úgy működik, hogy az ajándékozott kap egy e-mailt arról, hogy valaki ajándékot szeretne küldeni neki. Ha elfogadja ezt és megadja a postacímét a Facebookon, napokon belül házhoz viszik neki a bort.

A Blackbird Vineyards már most napi három-négy megrendelést kap, esetenként 1-3 palackra. Ugyanakkor azt is elismerik, hogy a vállalati szegmensben, ahonnan a leginkább várható a 15 dollárnál magasabb árú borok rendelése, a vártnál egyelőre alacsonyabbak az eladási számok.

A Blackbird amúgy eredetileg az Amazon.com-on szerette volna felfuttatni az online kereskedelmét, de végül visszakoztak, miután a portál leakciózta a boraikat. Ezzel szemben a Facebook az ajánlott kiskereskedelmi áron adja a borokat, így nem hozza kellemetlen helyzetbe a termelőket.


« Vissza az előző oldalra