AKTUÁLIS


Megszűnik a tokaji aszúeszencia

A kínálat szűkítését tervezik a tokaji szakemberek, ezzel eltűnik az aszúeszencia, a Tokaji Jégbor pedig a jövőben Zempléni Jégbor néven lesz kapható. Így várhatóan könnyebben tudják majd kommunikálni a termékeket.


ltűnik a kínálatból az Aszúeszencia és a Tokaji Jégbor, ha véglegessé válik a Tokaji Borvidékre vonatkozó termékleírás, amelynek elkészítésére az Európai Unió kötelezte a tagországok borvidékeit. A tokai szakemberek szerint a jelenlegi termékskála túl széles, nehezen átlátható és kommunikálható, ezért van szükség annak szűkítésére.

Jarecsni János a Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsának titkára azt mondta, hogy a termékleírás két év előkészítő munka után rövidesen elnyeri végleges formáját. Elkészítésében a hegyközségi tanács szakbizottsága mellett Tokaj-Hegyalja borászati szervezetei is részt vettek.

A borfajták szűkítéséről azért döntöttek a szakemberek, mert szerintük az aszúeszencia nehezen magyarázható termék a fogyasztók számára. Az aszú alapú desszertbor a hatputtonyos aszú és a még magasabb minőségű eszencia között helyezkedik el, gyakran össze is keverik az utóbbi borfajtával. Éppen ezért nehezen kommunikálható termék.

A Tokaji Jégbortól mint márkanévtől pedig azért válnak meg, mert nem erről a termékről híres a borvidék. A csak különleges időjárási körülmények között termelhető csemegebor eddig kiharcolt piacát azonban nem adják fel a tokajiak, csak a márkanév változik Zempléni Jégborra.

Forrásunk ezúttal az index.hu volt.


« Vissza az előző oldalra

BORIGO ONLINE - Minden jog fenntartva 2021
AKTUÁLIS


Megszűnik a tokaji aszúeszencia

A kínálat szűkítését tervezik a tokaji szakemberek, ezzel eltűnik az aszúeszencia, a Tokaji Jégbor pedig a jövőben Zempléni Jégbor néven lesz kapható. Így várhatóan könnyebben tudják majd kommunikálni a termékeket.


ltűnik a kínálatból az Aszúeszencia és a Tokaji Jégbor, ha véglegessé válik a Tokaji Borvidékre vonatkozó termékleírás, amelynek elkészítésére az Európai Unió kötelezte a tagországok borvidékeit. A tokai szakemberek szerint a jelenlegi termékskála túl széles, nehezen átlátható és kommunikálható, ezért van szükség annak szűkítésére.

Jarecsni János a Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsának titkára azt mondta, hogy a termékleírás két év előkészítő munka után rövidesen elnyeri végleges formáját. Elkészítésében a hegyközségi tanács szakbizottsága mellett Tokaj-Hegyalja borászati szervezetei is részt vettek.

A borfajták szűkítéséről azért döntöttek a szakemberek, mert szerintük az aszúeszencia nehezen magyarázható termék a fogyasztók számára. Az aszú alapú desszertbor a hatputtonyos aszú és a még magasabb minőségű eszencia között helyezkedik el, gyakran össze is keverik az utóbbi borfajtával. Éppen ezért nehezen kommunikálható termék.

A Tokaji Jégbortól mint márkanévtől pedig azért válnak meg, mert nem erről a termékről híres a borvidék. A csak különleges időjárási körülmények között termelhető csemegebor eddig kiharcolt piacát azonban nem adják fel a tokajiak, csak a márkanév változik Zempléni Jégborra.

Forrásunk ezúttal az index.hu volt.


« Vissza az előző oldalra