AKTUÁLIS


ProWein 2010

Európa legnagyobb borkereskedelmi és égetett szeszesital szakvására a düsseldorfi ProWein, amelyen jövőre várhatóan húsznál több magyar cég állít ki, az ideihez hasonlóan. A Düsseldorfban, 2010. március 21-23. között tartandó vezető európai bor kiállításon a világ minden fontos bortermelő országa és régiója bemutatja kínálatát – hangsúlyozta budapesti sajtótájékoztatóján szerdán Danila Avdiu, a ProWein projekt igazgatója.


Évenként közel 50 ország mintegy 3000 kiállítója ad keresztmetszetet a világ bortermelésének és szeszesital gyártásának trendjeiről a rendezvényen. Idén három nap alatt több mint 35 ezer szakmai látogatót regisztráltak a Rajna parti vásárközpontban, és 1000 újságírót.

A ProWein tükrözi a nemzetközi borpiac trendjeit: többek között növekszik a kereslet a könnyű borok iránt. Fehér bornál egyre népszerűbb a 11, vörösbornál a 13 százalék körüli alkoholtartalom. A német fiatalok körében továbbra is népszerűek a könnyű dobozos borok. A német piacon a válság ellenére kedvezően alakul a bor kiskereskedelme. Mennyiségben ugyan csökken a fogyasztás, értékben viszont növekszik. Ez azt mutatja, hogy a magasabb minőség iránt mind nagyobb az igény.

Danila Avdiu bejelentette a ProWein egyik érdekes eseményét: Bemutatkozik Argentína, Chile, Dél-Afrika, Kalifornia és Új-Zéland bortermelőinek „Új Világ Borszövetsége”. Az öt ország érdekelt cégei „New World Wine Alliance” néven tervezik az együttműködést a világpiacon. Az érdeklődők néhány óra alatt beutazhatják az egész borvilágot – tájékoztatott a ProWein projektigazgatója. – A magyar kiállítók a többi kelet-európai résztvevővel, valamint az olaszokkal, a görögökkel és svájciakkal együtt a hármas számú csarnokban kapnak helyet. A spanyol, portugál és tengeren túli vállalatokra fókuszál a hatos csarnok. A franciák az ötös, míg a házigazda németek a négyes és ötös csarnokban találhatók. Az osztrákoké lesz a hetes csarnok, együtt az égetett szeszesitalt gyártókkal.

Legutóbb a szakmai látogatók fele képviselte a kiskereskedelmet, jelentős arányuk pedig a gasztronómiát. Különösen fontos, hogy a belépőjegyek 80 százalékát a cégek beszerzésben érintett vezető munkatársai vásárolják meg. Hagyományosan a ProWein legsikeresebb része a kóstoló részleg, ahol különböző országokból mintegy 1000 különböző márkás borral ismerkedhetnek az érdeklődők. A borok mellett helyet kapnak a vásáron a borok kereskedelméhez szükséges eszközök is. Külön kiállítási részen „A bor legjobb barátai” című bemutató a borral együtt fogyasztható finom élelmiszerekre hívja fel majd a figyelmet.

Részt vett a sajtótájékoztatón Thomas Brandl, a stuttgarti vásárszervező vállalat PR igazgatója is. Felhívta a figyelmet a Stuttgartban tartandó Intervitis Interfructa technológiai szakvásárra: Március 24-27. között a bortermelés és gyümölcsfeldolgozás korszerű műszaki eszközeit mutatják be. Legutóbb, tavalyelőtt 600 kiállítóval rendezték az Intervitis Interfructát, és 40 ezer látogatót regisztráltak. Így a közvetlenül egymás után sorra kerülő két vásáron a szakemberek rövid időn belül megismerhetik a borkereskedelem legújabb nemzetközi trendjei mellett a borászat aktuális műszaki újdonságait is.

A ProWein jelentőségét azzal is kiemelte Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselője, hogy Düsseldorf a világ legjelentősebb vásárvárosává nőtte ki magát. A város és környéke Európa egyik legnagyobb gazdasági centruma. Itt a központja többek között az élelmiszer ágazat néhány nemzetközi vállalatának is, mint például a Metro, Tengelmann, Aldi, Lidl, Rewe, Edeka, Leckerland-Tobacco és Kaufhof.

A düsseldorfi vásár (Messe Düsseldorf) a világ egyik legnagyobb vásárvállalata, amely több mint 50 szakvásárt rendez, ezek közül 24 az adott szakterület vezető világvására. 2008-ban mintegy 496 millió eurós árbevétellel a saját vásárvárossal rendelkező összes németországi vásártársaság eddigi legmagasabb éves árbevételét érte el. A Messe Düsseldorf ma már Németországon kívül is szervez vásárokat, így Moszkvában, Sanghajban, Szingapúrban, Mumbaiban, Sao Paoloban is. A Messe Düsseldorf-csoporthoz tartozik Közép-Európa vezető vásárvállalata, a Brnói Vásár is. A magyarországi képviselet (BD-Expo Kft.) rendszeresen naprakész tájékoztatást nyújt a Messe Düsseldorf-csoport rendezvényeiről. Részletek a www.bdexpo.hu honlapon találhatók.

© BORIGO Online Bormagazin


« Vissza az előző oldalra

BORIGO ONLINE - Minden jog fenntartva 2021
AKTUÁLIS


ProWein 2010

Európa legnagyobb borkereskedelmi és égetett szeszesital szakvására a düsseldorfi ProWein, amelyen jövőre várhatóan húsznál több magyar cég állít ki, az ideihez hasonlóan. A Düsseldorfban, 2010. március 21-23. között tartandó vezető európai bor kiállításon a világ minden fontos bortermelő országa és régiója bemutatja kínálatát – hangsúlyozta budapesti sajtótájékoztatóján szerdán Danila Avdiu, a ProWein projekt igazgatója.


Évenként közel 50 ország mintegy 3000 kiállítója ad keresztmetszetet a világ bortermelésének és szeszesital gyártásának trendjeiről a rendezvényen. Idén három nap alatt több mint 35 ezer szakmai látogatót regisztráltak a Rajna parti vásárközpontban, és 1000 újságírót.

A ProWein tükrözi a nemzetközi borpiac trendjeit: többek között növekszik a kereslet a könnyű borok iránt. Fehér bornál egyre népszerűbb a 11, vörösbornál a 13 százalék körüli alkoholtartalom. A német fiatalok körében továbbra is népszerűek a könnyű dobozos borok. A német piacon a válság ellenére kedvezően alakul a bor kiskereskedelme. Mennyiségben ugyan csökken a fogyasztás, értékben viszont növekszik. Ez azt mutatja, hogy a magasabb minőség iránt mind nagyobb az igény.

Danila Avdiu bejelentette a ProWein egyik érdekes eseményét: Bemutatkozik Argentína, Chile, Dél-Afrika, Kalifornia és Új-Zéland bortermelőinek „Új Világ Borszövetsége”. Az öt ország érdekelt cégei „New World Wine Alliance” néven tervezik az együttműködést a világpiacon. Az érdeklődők néhány óra alatt beutazhatják az egész borvilágot – tájékoztatott a ProWein projektigazgatója. – A magyar kiállítók a többi kelet-európai résztvevővel, valamint az olaszokkal, a görögökkel és svájciakkal együtt a hármas számú csarnokban kapnak helyet. A spanyol, portugál és tengeren túli vállalatokra fókuszál a hatos csarnok. A franciák az ötös, míg a házigazda németek a négyes és ötös csarnokban találhatók. Az osztrákoké lesz a hetes csarnok, együtt az égetett szeszesitalt gyártókkal.

Legutóbb a szakmai látogatók fele képviselte a kiskereskedelmet, jelentős arányuk pedig a gasztronómiát. Különösen fontos, hogy a belépőjegyek 80 százalékát a cégek beszerzésben érintett vezető munkatársai vásárolják meg. Hagyományosan a ProWein legsikeresebb része a kóstoló részleg, ahol különböző országokból mintegy 1000 különböző márkás borral ismerkedhetnek az érdeklődők. A borok mellett helyet kapnak a vásáron a borok kereskedelméhez szükséges eszközök is. Külön kiállítási részen „A bor legjobb barátai” című bemutató a borral együtt fogyasztható finom élelmiszerekre hívja fel majd a figyelmet.

Részt vett a sajtótájékoztatón Thomas Brandl, a stuttgarti vásárszervező vállalat PR igazgatója is. Felhívta a figyelmet a Stuttgartban tartandó Intervitis Interfructa technológiai szakvásárra: Március 24-27. között a bortermelés és gyümölcsfeldolgozás korszerű műszaki eszközeit mutatják be. Legutóbb, tavalyelőtt 600 kiállítóval rendezték az Intervitis Interfructát, és 40 ezer látogatót regisztráltak. Így a közvetlenül egymás után sorra kerülő két vásáron a szakemberek rövid időn belül megismerhetik a borkereskedelem legújabb nemzetközi trendjei mellett a borászat aktuális műszaki újdonságait is.

A ProWein jelentőségét azzal is kiemelte Máté Szilvia, a düsseldorfi vásár magyarországi képviselője, hogy Düsseldorf a világ legjelentősebb vásárvárosává nőtte ki magát. A város és környéke Európa egyik legnagyobb gazdasági centruma. Itt a központja többek között az élelmiszer ágazat néhány nemzetközi vállalatának is, mint például a Metro, Tengelmann, Aldi, Lidl, Rewe, Edeka, Leckerland-Tobacco és Kaufhof.

A düsseldorfi vásár (Messe Düsseldorf) a világ egyik legnagyobb vásárvállalata, amely több mint 50 szakvásárt rendez, ezek közül 24 az adott szakterület vezető világvására. 2008-ban mintegy 496 millió eurós árbevétellel a saját vásárvárossal rendelkező összes németországi vásártársaság eddigi legmagasabb éves árbevételét érte el. A Messe Düsseldorf ma már Németországon kívül is szervez vásárokat, így Moszkvában, Sanghajban, Szingapúrban, Mumbaiban, Sao Paoloban is. A Messe Düsseldorf-csoporthoz tartozik Közép-Európa vezető vásárvállalata, a Brnói Vásár is. A magyarországi képviselet (BD-Expo Kft.) rendszeresen naprakész tájékoztatást nyújt a Messe Düsseldorf-csoport rendezvényeiről. Részletek a www.bdexpo.hu honlapon találhatók.

© BORIGO Online Bormagazin


« Vissza az előző oldalra