AKTUÁLIS


Új DOCG a láthatáron : Prosecco

Észak-Olaszországban járva gyakran ihat az ember kellemes habzóborokat, van belőle egy bubis meg öt bubis, mostantól pedig a legmagasabb minőségi kategóriába tartoznak majd ezek a borok.


A mostani Prosecco di Conegliano e Valdobbiadine DOC (Denominazione di Origine Controllata) terület hamarosan (még az idén ) DOCG-re (Denominazione di Origine Controllata e Garantita) változik. A terület vezetője Giancarlo Vettorello kifejtette afelett érzett örömét is, hogy az eddígi IGT (Indicazione Geografica Tipica), vagyis földrajzi eredetmegjelöléssel forgalomba kerülő asztali borok termőhelyei mint Friuli és Veneto, szintén előrébb lépnek, a DOC kategóriába.

A híres habzóbor készítői azt várják, hogy a változások után a fogyasztó számára is tisztábbak lesznek az árbeli különbségek Prosecco és Prosecco között. A magasabb besorolású területeken mostantól sokkal drasztikusabb hozamkorlátozással kell majd dolgozni a borászoknak, de megéri. Egyrészt a sokak számára a minőséget jelentő DOCG betűk a palackon jelentős árbevételt generálhatnak, másrészt idén augusztus 1-től a DOC/DOCG területeken kívüli pincészetek nem nevezhetik Prosecco-nak a habzóborukat.

Számukra a "Glera" szinoníma szócskát javasolják...

Mindezek mellett biztos az is megdobja majd a fogyasztást, hogy idén megnyerték a Prosecco név reklámarcának Miss Paris Hiltont, a világ egyik legismertebb szállodaláncának örökösét.


Íme az egyik reklám



© BORIGO Online Bormagazin


« Vissza az előző oldalra

BORIGO ONLINE - Minden jog fenntartva 2021
AKTUÁLIS


Új DOCG a láthatáron : Prosecco

Észak-Olaszországban járva gyakran ihat az ember kellemes habzóborokat, van belőle egy bubis meg öt bubis, mostantól pedig a legmagasabb minőségi kategóriába tartoznak majd ezek a borok.


A mostani Prosecco di Conegliano e Valdobbiadine DOC (Denominazione di Origine Controllata) terület hamarosan (még az idén ) DOCG-re (Denominazione di Origine Controllata e Garantita) változik. A terület vezetője Giancarlo Vettorello kifejtette afelett érzett örömét is, hogy az eddígi IGT (Indicazione Geografica Tipica), vagyis földrajzi eredetmegjelöléssel forgalomba kerülő asztali borok termőhelyei mint Friuli és Veneto, szintén előrébb lépnek, a DOC kategóriába.

A híres habzóbor készítői azt várják, hogy a változások után a fogyasztó számára is tisztábbak lesznek az árbeli különbségek Prosecco és Prosecco között. A magasabb besorolású területeken mostantól sokkal drasztikusabb hozamkorlátozással kell majd dolgozni a borászoknak, de megéri. Egyrészt a sokak számára a minőséget jelentő DOCG betűk a palackon jelentős árbevételt generálhatnak, másrészt idén augusztus 1-től a DOC/DOCG területeken kívüli pincészetek nem nevezhetik Prosecco-nak a habzóborukat.

Számukra a "Glera" szinoníma szócskát javasolják...

Mindezek mellett biztos az is megdobja majd a fogyasztást, hogy idén megnyerték a Prosecco név reklámarcának Miss Paris Hiltont, a világ egyik legismertebb szállodaláncának örökösét.


Íme az egyik reklám



© BORIGO Online Bormagazin


« Vissza az előző oldalra